onsdag 7. november 2012

THE LEMON TREE

 ....er bare en rørende og beskrivende historie om hvordan noe av konflikten, og vennskapet, mellom jøde og palestiner kan være. Historien er i både bokform og laget film av.
Sandy Tolan er forfatteren . Han har visstnok bare skrevet to romaner,Men er godt kjent pga av andre sider innenfor journalistikk.



 


The Lemon Tree  er oversatt til flere språk. Om den finnes på norsk vet jeg ikke,men ikke noe problem å lese den på engelsk heller. I alle fall anbefaler jeg den til alle leseglade




Så med denne lille velmente anbefalingen vil jeg takk for meg denne gangen.
Flyet mitt går 16.40 fra Ben Gurion og jeg håper jeg rekker siste bussen hjem fra Gardemoen i kveld
Det er med mixed feelings jeg reiser. Slik er det alltid.
"Å bli sett" her er like viktig som alle andre steder i verden.
 Å vise at jeg ser deg  kan være forskjellen i en ellers monoton hverdag for mange både barn og voksne her på Oljeberget.




 
""Hvor kjenner du meg fra?" spurte Natanael.
Jesus svarte:   "Jeg så deg før Fillip ropte på deg ,da du satt under fikentreet.""

(....eller kanskje under sitrontreet ?!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar