tirsdag 4. januar 2011

SHALOM

Ikke til å tro, Igjen er jeg her i denne vakre byen Jerusalem. Igjen er jeg tilbake på Bet Norwegia.Denne gangen skal jeg ikke vaske en eneste do eller dusj. Jeg skal bare sove en natt eller kanskje blir det to før jeg flytter meg opp til Oljeberget
 Turen gikk bra den,men det er ganske tålmodighets-trening å gå igjennom alle sjekkene og alle spørsmålene om  hva og hvem og hvordan jeg skal i Israel. Litt morsomt da, når de spør meg om navnene, når jeg sier jeg skal besøke venner. Det er jo ikke alle norske navn som er lette å forstå el huske. Så innimellom klarer ikke jeg engang helt å repetere dem eller uttale dem riktig, langt mindre sikkerhetskontrollen. Her går det ikke på Olsen, Hansen el Persen kan jeg fortelle. Det finnes da mere stødige norske navn, både på bokmål og nynorsk.  Og jeg slipper da igjennom.
Å fly innover mot Tel Aviv og Ben Gurion International Airport i mørke må bare oppleves. Når svart hav og svart himmel  blir brutt av mektige,  nærmest gullaktige, lys føles det som om du er i "Tusen og en natt". Tel Aviv er byen en gjerne drar til når en vil "enjoy the nightlife" som reklamen sier. Mange ungdommer blir fristet av dette nattlivet, på godt og vondt. Her finnes det meste,men for gamle damer som meg  tror jeg ikke det vil bli særlig "sykkze"

Se her hva jeg reiste i fra.

Men det er også noe jeg har reist til da
Og det skal du få se mye av hvis du følger meg videre.
  Jeg har ikke helt bestemt meg for morgendagen enda Det skal jeg sove på nå

2 kommentarer:

  1. Godt å lese at reisen gikk fint og at du kom deg trygt fram. Mye snø da du dro - og mer ble det i løpet av dagen.

    SvarSlett
  2. Dumt du ikke satte opp en stake ved bilen din, da vi skulle hente den sto det tre snøhauger, som vi måtte måke frem, i den siste fant vi Golfen. Står nå på et tryggere sted...fint vinterbilde, ligner på Tobøl. Det kan ihvertfall ikke være der du er nå..

    Fetter'n

    SvarSlett