lørdag 26. oktober 2013

Å SPYTTE ...

... kan jo være fryktelig spennende.
Særlig når man er tre-fire gutter sammen stående i ei trapp og tre gamle norske damer passerer forbi.


For første gang her på "Oljetoppen" opplevde jeg her om dagen å bli spyttet på av en slik liten gjeng. Og det skikkelig. Og jeg tenkte desperat : Hva gjør jeg nå?
Prøvde først med et lite skjevt smil og noen formanende ord, men det ga vel bare  mere inspirasjon for disse guttetassene på fire-fem-seks år. Så  jeg valgte å gjøre som mange andre: Skaffe meg skikkelig oppmerksomhet. Og med en skrekkelig høy, men  nokså vennlig utestemme slapp jeg ut en hel del norske gloser om ditt og datt
Jeg traff. Det tok bare noen sekunder så kom de strømmende: Mor og far og onkel og bestefar og naboer. Og alle lurte selvsagt på hva som foregikk. Jeg forklarte at disse guttene hadde spyttet skikkelig på oss... og heldigvis et par forstod engelsk bl a faren.  "I`ll punish them" var det første han sa . Nei nei svarte jeg , Ikke straff dem ,men forklar dem. Ok ?
Dette hele endte med at vi ble stående å snakke med nabolaget om løst og fast og fikk en riktig så hyggelig stund.

Og guttene,  hele nabolaget fikk vite at de hadde spyttet.  Tror ikke de spytter igjen. Eller?

LITT HYGGELIGERE VAR JO DISSE KARENE SOM UNDERHOLDT NEDE VED JAFFAPORTEN
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar