tirsdag 6. desember 2011

litt småproblemer til refleksjon

Ja her får dere en utfordring. Særlig alle dere som skulle kjenne til veiledningens mange sider.
 Jeg var på vei til Dødehavet. Bussen var stappfull og jeg og et par venner inntok ståplass. Etter en stund legger jeg merke til en ung jødisk gutt innerst ved vinduet. Han gir til kjenne at han vil reise seg for en gammel dame som meg og tilby meg plassen sin. Ytterst ved siden av han, sitter det en eldre god og romslig rabbiner med sine lange kinnkrøller og sin "uniform" Han  måtte også reise seg for å la unggutten komme frem og jeg gikk og satte meg på vindusplassen.  Så oppdaget jeg at rabbineren ikke ville sette seg ,men hadde en lang utredende samtale med flere. Samtalens innhold vet jeg lite om. KJente ikke språket,men tolket den dithen at det gjaldt meg.  Etter litt reiste en dame seg fra setet foran meg og hun satte seg ved siden av meg. Rabbineren fikk da sitte ved siden av mannen hennes og der satte han seg godt til rette. Den unge høflige jødiske  ble stående.
 Så. Hvem eier problemet?  og,kunne man ha gjort dette annerledes?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar