søndag 20. november 2011

En regnfull luxusdag

Ja går det an. Ja, faktisk. Det gjelder bare å ha "de rette kontaktene". Å det har jo jeg, vet dere. Både oppover og bortover. HAha.
I strålende solskinn forlater jeg Month of Olive og begir meg ut på en vandretur. Før jeg har nådd gamlebyen striregner det og blåser fra alle kanter. Men jeg legger vandringen min inn i de små smugene i gamlebyene og tenker at der er det mest tak over. Men ingen tak er regntette og ingen gater i gamlebyen er laget for at man skal gå med oppslått parably så da får man bare gjøre det beste ut av det.
Målet mitt idag er  Leonardo PLaza Hotel
Se her:
http://www.leonardo-hotels.com/israel-hotels/jerusalem-hotels/plaza-hotel-jerusalem

Vel ute av gamlebyen ved Jaffaporten (henger dere med meg hvor jeg er?)  Nå MÅ bare parablyen opp, men min nyinnkjøpte paraply for 10 shekel holder ikke i slikt vær Den er rett og slett ikke særlig velgjort for regnvær i det hele tatt. Kanskje for regn, men ikke for vind og vops så var den nærmest brettet sammen i fire. Ja ja. Bretter den ut igjen og holder den fast i alle hjørnene. men jeg ble våtere og våtere
Dette betydde at da jeg kløv inn på Hotel Leonardo så jeg ikke særlig vakker ut, men  da er det klokt å  bare late som om og opptre som om.
Og det lyktes virkelig. En hyggelig mann hjelper meg til å oppspore Øyvind som er med i et reisefølge til Israel. Ikke nok med det,men når Øyvind kommer, kommer han sammen med en annen kar som uten forvarsel spør om jeg kan gifte meg med han og forteller meg at jeg er det vakreste han har møtt. JAja. Jeg kan leve i troen for noen timer i alle fall
Øyvind er med i et spesielt reisefølge av israelske jurister, medisinere, businessmen og jeg vet ikke hva. Høyt utdannede mennesker som kjemper for sikkerheten til Israel. Mastergrader og andre grader innenfor terrorisme og mye annet. Hyggelige mennesker som jeg fikk lære mye av og som inviterte meg med til lunsj. Jeg foreslo å betale for den sjøl, men når prisen da var 600 Shekel(Helt sant!) takket jeg fort ja til invitasjonen!.
Å for et lunsj bord. Der var ALT! Andebryst, kutunge.biff,kylling,salater,fiskeretter grønnsaker,frukt,kaker desserter,vin vann kaffe. Ja jeg kunne sikkert bare fortsatt å ramse opp. Det hele var bare helt vidunderlig for en våt,frossen og liten volontør fra Skøttru.
Det var utrolig hyggelig å treffe Øyvind og alle disse menneskene her i Israel og jeg koste meg sammen med de til utpå kvelden. Da trasket jeg igjen hjemover igjen, til mitt lille
sofahjørne og en enkel kopp te. Kontrastene kan være store ,men livet er herlig
 Vil dere titte mere på reisefølget kan dere se her:
http://www.israellawcenter.org/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar