onsdag 16. november 2011

JEG OG VÆRET

Ja for det er vel det dere alle lurer på-hvordan jeg har det og hvordan været er- Tar jeg feil, eller?
Jeg satser på at jeg har rett.
Jeg har det bra jeg. Flyturen gikk som bestilt den, Sherutten fra flyplassen vil som regel ikke kjøre opp til Oljeberget.  Denne gangen var jeg litt heldig med det også for det ramlet inn i sherutten en hel del nordmenn faktisk.  De skulle opp på et hotell i nærheten av Oljeberget og da sa plutselig sjaføren at det var greit og kjøre opp. For å komme til hotellet måtte de passerte stedet der jeg skal bo,så da var det bare å hoppe av rett utfor døra så å si
Disse nordmennene, som antageligvis var helsepersonell alle i hop  skulle delta på en stor internasjonal konferanse på Augusta Victoria. Det er stort flott og tyskdrevet sykehus her oppe på berget.
Kjent for god standard

 
 Hadde ikke tenkt å gi til kjenne at jeg snakket norsk til disse nordmennen. Planla å sitte som en stille intetforstående dame som bare skulle snappe opp hva disse nordmennene snakket om. Enklere tenkt enn gjøre det. Da en av mennene satte seg ved siden av meg og begynte snakke engelsk ble det litt for dumt syns je- DA er det best å avsløre seg sjøl først

Været da, det spør jo alle nordmenn om. Ingen her er spesielt opptatt av været. Likevel  begynte de nå å snakke om at det var meldt storm. Og jeg var selvsagt spent på hva det  skulle bli. Dagen stormen var meldt, opprant med sol og deilig temperatur., Frokosten ble unnagjort på terassen. Jeg dro ut på byen og vandret bare for å vandre. Det synes jeg alltid er spesielt her. Vel inne i hus utpå ettermiddagen sa det liksom bare bang. Himmelen ble mørk, vinden tok skikkelig tak, regnet trommet ned og lyn og torden kom fra overalt omtrent. Hjemme i Norge ville jeg gått og gjemt meg i kjellertrappa i slikt væt. Her satte jeg meg foran vinduet og skuet utover gamlebyen. Gullkuppelen på moskeen ble borte i tåken og regnet,men gjett om den kom til synet når lynene blinket- Det var spesielt vakkert faktisk.
Og idag har igjen regnet trommet ned og vinden blåst. Parablyen er mere vrang enn rett i dette været, og alle butikker har stort paraplysalg av alle slag-
Israel fryder seg over regn
MEN-- å komme nyfrisert og nyklipt fra frisøren slik jeg gjorde i dette været var dårlig planlegging
Nok værmelding.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar