tirsdag 21. juni 2011

Beach-date

Du har  sikkert hørt om speed-date, nett-date og andre slags date. Men har du hørt om beach-date?
Det opplevde jeg i dag og det foregår omtrent slik: (tror jeg,)

Jeg hadde finni meg en deilg plass på stranda, under et lite bambus tak. Rigget meg til med stol.håndkle,solkrem og lesetoff. Klar for en kosedag,  Da jeg etter en dukkert, er tilbake til yndlingsplassen min sitter en kar i det ene hjørnet.  Jeg tenkte:"Hvorfor sitter han der? Det er da plass et annet sted."  Før tanken var tenkt ferdig, var mannen igang med sin engelsk, klar for kontakt. Jeg kunne jo ikke være direkte uhøflig, så jeg gav han da noen slags korte greie svar mens jeg stod der og undret meg på hva jeg egentlig burde gjøre. Til slutt sa jeg: "Jeg flytter over til et annet sted". Men det hjalp lite. Mannen spratt opp klar for å være gentleman og hjalp meg med flytte- prosjektet mitt . Og ikke nok med det. Han slo seg til ved siden av meg igjen.

DA ble Elisabeth litt stram av seg og forklarte kort og presist:" Jeg vil være alene!" Mannen var lydig han, selv om han ikke skjønte hvorfor, men han flyttet seg. Og vet dere hvor?  Under et annet bambustak ved siden av der ei annen dame  lå alene .

Jeg satte på meg solbrillene og smugtittet så godt jeg kunne for å følge med på utviklingen. Praten gikk visst lettere der enn med meg og om ikke lenge var mannen flyttet seg helt ved siden av dama. Spenningen økte og jeg smugtittet. Om litt var det kroppskontakt mellom de to. Armen ble lagt rundt ryggen og han lå godt henslengt over henne.  Litt senere ebbet spenningen for meg ut. De to reiste seg og vandret sammen ut fra stranda.
Hvor hen? Ikke vet jeg,men fantasier kan man jo få lov å ha vel
.
Hun fikk sitt livs største sjanse kanskje ,og grep den. Jeg lot den gå fra meg. Og lykkelig for det.
Forskjell på folk får man si.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar