torsdag 9. juni 2011

Litt forskjellig hverdagsligheter

JA for det er jo faktisk noen hverdager her også, selv om jeg sjøl oppfatter alle dager som spesielle.
Det spesielle her er vel at her blir dagen som den kommer.og ikke  som jeg har planlagt. Men jeg kan jo ramse opp noen hverdagsligheter da.
Jeg har møtt tolken min. Ei kjekk ung jente på 24 år ca. Ugift og student som ikke er vanlig her i en så høy alder. Kommer opprinnelig fra en blandingsbakgrunn og snakker godt engelsk ved siden av sitt arabiske morsmål. Kreativ,flott jente med mange "jern i ilden"- til tross for det, håper jeg å kunne få samarbeide mere med henne.
Så har jeg vært hos tannlegen vår med noen barn. De jentene jeg tok med nå var såååå redde for stikket de må ha. Men dr.Abdulkadir er ingen du behøver være redd for. Han er en hyggelig mann og kan behandle redde barn. Det var også veldig hyggelig å kunne levere fra meg en hel del doser for flourpensling. Disse hadde min tannlegeKari  på Magnor sendt med meg hit. Igjen,Tusen takk Kari.

Fatma er  ikke redd for å smile. Tennene hennes er fine egentlig,selv om hun også må trekke og rotfylle når hun blir trygg på sprøyta




Å lese noen morsomme magasiner  mens man er på venterommet kaller på smilebåndet likevel. her bruker vi også tiden litt til repetisjon av e gloser de har lær seg







Jeg har vært på skolen og prøvd planlegge foreldremøte. Det blir til onsdag, men i litt andre former enn tidligere sagt. Her må jeg nok ruske opp litt og bedt om at vi må ha et møte på dette videre. Jeg får prøve oppføre meg som det forventes av en direktør som ikke er helt fornøyd..

Også har det blitt mye sosialt og kaffedrikking. Mye sang og glede og fine fellesskap. Og her får man språktrening.Engelsk spes på med både russisk,tysk og norskt i blant. Ikke så mye russisk fra min side da,men jamen spretter de gamle innlærte glosene fra realskolen i 1964 fram. Ikke verst hva denne hjernen vår kan romme


Og så ikke forglemme, har jeg drevet litt veiledningsarbeid pr. mail for studentene på Kongsvinger
Jo da  livet går sin gang

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar