mandag 6. juni 2011

HER ER JEG IGJEN

 Jeg landet midt på natta på Ben Gurion omtrent akkurat på minuttet etter flygeplanen. Raskt gjennom passkontrollen denne gangen, De var sikkert trøtte de og, da jeg forsøkte ramse opp en hel del greier på hvorfor jeg skulle oppholde meg i Jerusalem. Orket vel ikke høre mere svar på disse standard- spørsmålene. Sjåføren i "Sherutten" ville ikke kjøre meg opp på Oljeberget,  så da ble det ut i taxi. Heldigvis var taxi sjåføren en hyggelig og stor araber som snakket godt engelsk, så pulsen roet seg litt da. Han ville sikkert forsvart meg selv om han var araber, for det jeg ikke visste, var at det var the Jerusalem Day 1.juni og duket for jødisk feiring. Det hadde allerede begynt å samle seg folkmasser i gatene Jeg kom vel fram til Sigrid,dunket på døra og nesten stupte i ferdig oppredd seng. Det kjentes godt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar