fredag 17. juni 2011

LITT KLOVNERI

..MÅ TIL,
og da måtte vi til Betlehem. 
Å gå av bussen i Betlehem gjorde at jeg ikke helt visste i hvilken tidsperiode jeg egentlig hørte til.
Betlehem har ikke lenger så mye igjen av englesangen og de redde hyrdene som først fikk høre om "at en Frelser var født". Men,kanskje kan man få en slags fornemmelsse av hvordan hyrdene på marken hadde det hvis man skal tenke sosial standard og komfort. Kan se ut til at de har har mye fine biler,men de er slitte og utkjørte


Men vi skulle ikke til Betlehem for å høre englesang heller. Vi skulle dit for å møte Tony, og Tony kom kjørende for å hente oss i sin gode gamle bil. Ikke alle dørene var til å åpnes for da løsnet et sete eller noe annet. Men med denne bilen kjører Tony og hans team rundt. De laster opp bilen med mikrofoner, høyttalere og mye annet utstyr for å gi både barn  og voksne morsomme opplevelser.
Tony og kona driver ikke baare med klovneri, men han og kona forsøker seg også på business. De har sammen utprøvd og fått frem en helt spesiell ktydderblanding for kylling. De har laget noen flotte etiketter som de  klistrer utenpå små esker med krydderet, med holdbarhetsdato til og med.

Tony er kreativ . Og ikke minst en hyggelig og morsom mann. Han har 5 barn og den ene er faktisk rødhåret. Tony fortalte at når han ble født ble han nesten i sjokk og hadde sagt. "Oh my God; Have you given me a  real clown ?" Det kan man nesten tro er mulig etter å ha vært en dag i hjemmet deres. Joel er en utrolig morsom to- åring som må ha et naturtalent inn klovneri




Så var det litt mer om Tony.
Han driver både med dukketeater og klovneshow
Vi ville bli litt bedre kjent med han
Kanskje ville han gjøre en forestilling på skolen på Oljeberget.
Klart han ville, (hvis bilen holdt)
Han kunne snakke om hygiene og da spesielt tannhygiene.
Kan det bli bedre?
Så nå har vi lagt igjen beskjed og tilbudet til pikeskolen vår.
Den som venter får se






Dette er mitt ønske nå for å videreføre tannprosjeketet enda litt til.
Personene finnes her. Det det skorter på planlegging., synes jeg. Dagen i dag er nok for de fleste her


Og alle ting kan forklares enkelt med at "hvis allah vil", eller ikke vil, ville jeg også tilføyd. Ei dame på foreldremøte sa endog at årsaken til at hennes tenner ikke var ordentlige var allahs vilje.



Her der det ikke kjærligheten til en gud som rår, men frykten for en gud.
For meg er det to forskjellige drivkrafter og jeg er lykkelig for å kjenne en kjærlig gud.

Det gjør meg glad...hipp hurra!      



 Slutt fra Elisabeth i Betlehem


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar