mandag 24. januar 2011

!! GODKJENT !!!

....Bla ..bla ..bla....  og til slutt:   "I accept it"
Akkurat da, de mest vidunderligste ord på jord.!!

Dere lurer kanskje på hvordan det går med helsesøstervirksomheten min, og jeg har iblant lurt litt på det sjøl også. Men igår kom altså telefonen jeg har ventet på. Etter å ha vært i kontakt med barneskolen her på Mount Olive ble vi bedt om å kontakte kommuneadministrasjonen for at de skulle få uttale seg  og godta denne virksomheten min. Jeg hadde levert en forespørsel og noen forslag til hvordan jeg tenkte jeg kunne bidra. Byråkratiet i Israel er vel som alle andre steder i verden-ikke det mest raskeste man kan tenke seg. Så når jeg fikk det såpass raskt må jeg være storfornøyd. Å ikke bare at jeg ble godkjent,men dama var utrolig hyggelig og i møtekommende og har nå invitert meg ned til hennes kontor for at jeg skal kunne presentere meg mere. 
 Ja her ser dere et par bilder fra rådhuset og
kommuneadministrasjonen i Jerusalem
Kan dere se det for dere at jeg troppet opp her
Jeg prøvde se for meg  at en fremmed etnisk troppet opp i kommunehelsetjenesten og spurte om jobb i Norge og hvordan han/hun ville bli møtt. Utrolig hva man kan lære både om seg selv og andre  ved sjøl å være etnisk fremmed. Kanskje vi nordmenn noen ganger også har noe å lære av andre. I alle fall har jeg det

Kommuneadministrasjonen i  Jerusalem er delt i kontorer for den vestlige delen av Jerusalem og kontorer for den østre delen av Jerusalem. De er like utformet og like fine rent inventarisk, men altså allerede her ser man at det er en  forskjell på hvem du er og hvor du bor.
Du sjekkes før du får slippe inn. Bomber, eller hva det nå er, er de redd for uansett.
Utenfor bygningen er det en stor flott plass som ofte brukes til ulike kulturelle arrangement. Den ligger vakkert til midt imot  den  mest sentrale delen av muren og  inngangen til gamlebyen: Jaffa Gate

OK så idag  er rektor på jenteskolen kontaktet igjen og jeg får vente i spenning til neste telefon.
Jeg har ingen problem med å få tiden til å gå. Idag er faktisk første dag jeg sitter i ro i leiligheten,mens Sigrid dro av sted til universitet. Hun er bare en helt fantastisk dame og uten henne hadde jeg nok vært ganske så lost

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar