søndag 2. januar 2011

Tio / elva

Hilde og jeg hadde bestemt oss at vi skulle feire nyttårsskiftet i Uppsala  og jeg gledet meg til:
A)  være noen dager sammen med Hilde og B)  reise til Uppsala
Dessuten hadde jeg lovt bort heimen til ungdommene
Midt i romjula ringer Hilde som var blitt skikkelig forkjølet og som hun selv sier : baare ville diskutere om vi skulle droppe hele turen. Ingen tvil om at hun var sjuk. Det hørtes,men timingen var dårlig. Jeg kjente at "noe"  bante seg vei inneni meg. Det hadde antageligvis en rot i den svarteste delen av  blindtarmen min og en rot i den litt lysere,men bitre galleblæra, steg raskt opp mot overflate og kom ut omtrent slik: "OK Men jeg kommer til å reise allikevel jeg." Hilde har i ettertid definert dette "noe" som en tydelig og klar og  meget beluttsom venninne! Utrolig raust sagt
Morgenen etter var jeg absolutt ikke verken tydelig, klar eller besluttsom lenger. Ringer derfor Hilde og prøver nye taktikker. Utrolig hva som hender, men plutselig er det Hilde som er blitt tydelig,klar og beluttsom. Som dere skjønner : Vi kom oss av gårde onsdagen i 20 minus og bilen full av varme ekstraklær og nødproviant. Vi fikk utrolige flotte dager sammen med andre nordmenn og svensker.

 1. januar 2011 drar vi oss heimover . Ved Karlstad ringer jeg hjem til ungdommene og lurer på om det finnes noe mat som vi kan få om et par timer "Kommer du heim nå, mor? Vi trodde det var imorgen vi" Ja slikt kan skje når 1.nyttårsdag i noens hjerner er plottet inn på at det søndag og i andres hjerner plottet inn på at det er lørdag.  OK vi finner oss noe mat ute vi, trodde vi. Men 1.nyttårsdag er alt stengt, også i Sverige. Så vi endte hjem og spiste brødskive på fjøla.Jeg skjønte fort at min ide om å sove på en madrass var lite aktuelt. Alle senger og rom var lånt bort til de som hadde plottet inn at 1.nyttårsdag var på søndag. Ja hva gjør man da? Jo, ringer gode venner. Dermed endte jeg denne nyttårsfeiringen på et trivelig og hyggelig hotell på Tobøl. Det ligger helt nære allfarsveien og kan absolutt anbefales! TAKK Jorunn og Bjørn.! 
Var det noen som sa : GODT NYTT ÅR!





Er det  forresten noen som lurer på om jeg er ferdig med pakkinga? Da er svaret: nei, men flyet mitt letter fra Gardemoen tirsdag kl. 09:55 og jeg har tenkt å rekke det!

1 kommentar: